Webshop-tulajdonosként úgy tapasztalod, hogy az oldal látogatóinak száma nem hozza a várt számokat, esetleg van elég látogató, de nem lesz belőle kellő számú vásárlás? Vagy csak egyszerűen nem fogy annyi a termékekből, amennyit szeretnél? Ezeknek a komplex problémáknak a megoldásában a marketingesek átfogó tudása mellett egyéb területek szakértőit is célszerű bevonnod: egy jó fejlesztő sokat segíthet.
Összegyűjtöttük a 3 leggyakoribb webshoppal kapcsolatos problémát, aminek a megoldásához célszerű megkeresned egy megbízható fejlesztőt.
Túlbonyolított webshopstruktúra – aki keres, (az nem) talál
Míg az átlag vásárlók vonzódnak a komplex, esztétikus webshopokhoz, ezzel egyidejűleg egyre frusztráltabbá is válnak az oldal látogatói, hiszen nehezbbé válik eligazodni a különféle menük, almenük között. Emellett számtalan választási lehetőséggel, termékek és szolgáltatások tömegével, valamint rengeteg felesleges részlettel vannak elárasztva.
Egyes tanulmányok szerint* a potenciális eladások mintegy 50 százalékától is elesnek a rosszul struktúrált webshopok, mert a vásárlók egyszerűen elvesznek a részletekben. Nem kényszerítheted az oldal látogatóit, hogy megtanulják és átlássák a weboldalad struktúráját. Az oldalnak természetes módon, logikusan és egyszerűen kell vezetni a vásárlókat. Ha ez nem történik meg, a vásárló egyszerűen továbbáll.

Mi a megoldás?
Gondold át, mennyire egyszerű, mégis összetett a navigációs- és webshopstruktúrád. Egy hőtérkép segítségével megtudhatod, mit keresnek igazán a vásárlóid, ezt követően látni fogod, hogy milyen problémákat kell kiküszöbölni ahhoz, hogy lecsökkentsd a felesleges kattintásszámot.
Itt jön a képbe a fejlesztő, aki a kapott új információk alapján leegyszerűsítheti, és felhasználóbarátabbá teheti a webshop navigációs rendszerét. Fontos, hogy minden zavaró vagy figyelemelterelő elemtől megszabadulj, leegyszerűsödjön az egész vásárlási folyamat, ehhez pedig célszerű szakértő segítségét bevonnod.
A webshop halála az unalmas vásárlásélmény
Nem könnyű egy átlátható, felhasználóbarát webshop kialakítása, ami ugyanakkor magával ragadja a vásárlót, és ott tartja a weboldalon. Meglepetésként érhet, de az online térben vásárlók figyelemét felkelteni és megtartani pontosan olyan, mint bárkinek, aki az utcán sétálva keresi a számára tökéletes üzletet. Ugyanakkor a legfontosabb különbség: ha az online vásárlók figyelmét valami eltereli, vagy rövid időn belül elunják magukat, két kattintás, és már el is vesztetted őket.

Mi a megoldás?
Törekedj a lehető legideálisabb vásárlási élmény megteremtésére: legyen könnyű és kényelmes, ugyanakkor figyelemfelkeltő és izgalmas az egész folyamat. Számos eszközt vethetsz be ennek érdekében, ilyenek például a különféle gemifikációs (vagyis ‘’játékosító’’) technikák, vagy akár az interaktív termékismertetők. Ne aggódj, a megbízott fejlesztők is sok ötlettel fognak előállni, hogyan teheted figyelemfelkeltőbbé az oldalt.
Fontos, hogy szem előtt tartsd, hogy ezekkel az eszközökkel se ess túlzásokba, mert azzal pont az ellentétes hatást fogod elérni. Arra is figyelj, hogy nem minden vásárlónak áll rendelkezésre csúcssebességű internetkapcsolat – tehát fontos, hogy az oldal könnyen betölthető legyen. Egy kutatás szerint a weboldalak látogatóinak 25 %-a hagyja el az oldalt, ha több mint 4 másodpercet vesz igénybe annak betöltése.**
Minden szétesik – nem mobilbarát a webshop
Alap, hogy egy weboldal nem csak számítógépről, de okostelefonról is könnyen kezelhető és áttekinthető legyen. Ez alól a webshopok sem kivételek, sőt! Bár triviálisnak tűnhet, de nagyon sokan megfeledkeznek róla, főleg, ha nincs a csapatban fejlesztő, aki erre is gondol. Képzeld el, milyen benyomást kelthet egy lehetséges vásárlóban egy szétesett weboldal a mobiltelefon képernyőjén… nem túl biztató, igaz?

Mi a megoldás?
A webshop fejlesztésénél különösen nagy figyelmet fordíts arra, hogy a weboldal ne csak a számítógép képernyőjén mutasson jól. Ez egy profi fejlesztő számára könnyen megvalósítható feladat, ezért érdemes őt is bevonnod a mobilos felület kialakításában.
Mindenképp célszerű szakembert keresned, ha komplex webshopról beszélünk, akár struktúrában, akár vizuális elemekben. Például lehet, hogy szuper grafikai elemeket, vagy videókat használsz a weboldaladon, ha a mobilos felületen mindezek nem tudnak érvényesülni. Rosszabb esetben a akár a teljes összképet is elronthatják.
Amennyiben forrásaid lehetővé teszik, megéri a webshophoz kapcsolódó mobilapplikáció fejlesztésén is elgondolkodnod. A webes és mobilos alkalmazások fejlesztéséről egy korábbi cikkünkben olvashatsz bővebb információt. Természetesen ez sem kihívásoktól mentes feladat, erről is írtunk már egy részletes posztban.
Konklúzió
Az e-kereskedelemben nagyobb a verseny, mint valaha, éppen ezért célszerű minden lehetőséget megragadnod, hogy kitűnj a tömegből. Ez már az alapoknál kezdődik: egy jól struktúrált, átlátható és felhasználóbarát webshop hozzásegíthet ahhoz, hogy ne csak új, hanem a potenciálisan visszatérő vásárlók figyelmét is megragadd.
További kérdésed van a webshopfejlesztéssel kapcsolatban? Esetleg már csak a tökéletes fejlesztő hiányzik az ötleteid megvalósításához? Jelentkezz be hozzánk egy díjmentes konzultációra, ahol megbeszéljük, mire is lehet igazán szükséged.
A képeket köszönjük a Pixabay-nek!
