Ötlettől a fejlesztésig: 5+1 tipp, hogyan működik a mobil app és webfejlesztés egy jó startupnál

  • mobil alkalmazás fejlesztés

Alkalmazásfejlesztés előtt állsz, de még nem tudod, hogyan is fogj bele? Tudtad, hogy a világon jelenleg kb. 4 millió alkalmazás érhető el összesen az app store-okban? Ne aggódj, van még bőven hely a piacon, rengetegen végigmentek már ezen az úton, miért ne leshetnénk el néhány tippet tőlük? A startupoknál jobban senki sem tudja, hogyan kell sikerre vinni egy alkalmazást.

Összeszedtünk neked 5+1 praktikus startup tippet ahhoz, hogy igazán ütős alkalmazást fejlessz.

#1 Szilárd alap: a piackutatás

Nem számít, mennyire formabontó vagy kiforrott egy ötlet, ha valaki más is gondolt már rá és megvalósította. Fontos, hogy járj utána, milyen hasonló termékek vannak már a piacon.

Ha a kutatás során több versenytárs is felbukkan, ne ess kétségbe: figyeld meg, mi az, ami működik náluk, mi az, ami kevésbé, majd a tapasztaltak alapján fejleszd tovább a saját ötleted. Ráadásul a már meglévő alkalmazások segítenek abban, hogy lásd, várhatóan hogyan fogadja majd a piac a termékedet. Mivel a versenyhelyzet mindig adott lesz, a cél az, hogy meghatározd, a te alkalmazásod miben fog kitűnni a többi közül.

Van az alkalmazásra fizetőképes kereslet? Meg tudod határozni, hogy pontosan milyen igényt elégít ki, ki a konkrét célcsoport? A jelenlegi környezetben piacképes, ha nem, esetleg várható, hogy a jövőben az lesz? Ezekre a kérdésekre, csak alapos kutatást követően fogsz választ kapni. Ne sajnáld tőle az időt és energiát, hiszen ez a siker alapja.

#2 Gyűjts annyi visszajelzést, amennyit csak lehet!

Egy alkalmazás-ötlet finomhangolásának legjobb módja az, hogy már az ötletelés és a fejlesztés fázisában is számos embertől kérsz visszajelzést. Kérdezz meg hozzáértőket, fejlesztőket, átlagembereket, akár a konkrét célcsoportodat is. Bátorítsd őket, hogy osszák meg véleményüket az alkalmazásról, hiszen ez olyan rejtett tényezőket hozhat a felszínre, ami az ötlet újragondolásához, vagy akár teljes elvetéséhez is vezethet.

Fontos, hogy olyanoktól is kérj visszajelzést, akik szakmabeliek, ugyanakkor azokról se feledkezz meg, akik laikusként külső szemszögből, akár leendő felhasználóként véleményezik az alkalmazást.

webfejlesztés

#3 Folyamatosan építsd a célközönséget

A sikerhez kulcsfontosságú a márka és a konkrét projekt ismertségének megteremtése is. A projekt népszerűsítése és a folyamatos kommunikáció fogja építeni a közönségedet.

Ezt elkezdheted akár kicsiben is. Mondd el a barátaidnak, munkatársaidnak, és szakmabelieknek, mi is az ötlet, és hogyan fog megvalósulni. Ez az első lépcsőfok ahhoz, hogy később létrehozz egy igazán nagy platformot, ahol folyamatosan képben tarthatod az érdeklődőket.

Dokumentálj mindent: készíts élő videókat, posztolj képeket,indíts blogot, legyen egy jól összerakott weboldalad, és a közösségi média felületekről se feledkezz meg. Mivel a közönség már a fejlesztés fázisát is nyomon követheti, így részesévé válik a folyamatnak – folyamatosan újabb és újabb információkat, érdekességeket kapnak. Mire piacra dobod a terméket, már teljesen felcsigáztad őket!

#4 Válaszd a számodra legmegfelelőbb technológiát

webáruház készítés

Bár sok szempontból csoportosíthatjuk az alkalmazásokat, az egyszerűség kedvéért most osszuk őket kétfelé: az Android és az iOS appokra. Mindkét platformnak vannak natív és hibrid alkalmazásai.

Az, hogy milyen technológia lesz a legideálisabb, több tényezőtől is függ. A legalapvetőbbek a programozási nyelv, az API, Android vagy iOS alkalmazás lesz-e (esetleg hibrid), lesz-e webes felülete, és a legalapvetőbbről se feledkezzünk meg: pontosan mi lesz az alkalmazás célja?

A technológia kiválasztásánál célszerű a fejlesztőcsapat szakértelmére támaszkodni, ők tudnak segíteni abban, hogy milyen technológia fog a legjobban passzolni az alkalmazásodhoz.

#5 A mobil app vagy a webfejlesztés feladatainak megoldásához találd meg a hozzád passzoló fejlesztőcsapatot

Az ideális csapat felkutatásához több tényezőt is figyelembe kell venni. Ideális esetben megtalálod a leginkább passzoló szakértőgárdát, akik határidőre leszállítják az alkalmazást ugyanakkor az is fontos szempont, hogy a  költségvetésen belül maradj. A döntés előtt nézd át alaposan a referenciákat, így ki tudod választani a projekthez legjobban illő csapatot.

Ha úgy érzed, még sötétben tapogatózol, és nem találtad meg az ideális csapatot, vedd fel velünk a kapcsolatot. A díjmentes konzultáció keretében megbeszéljük, mire is lehet igazán szükséged ahhoz, hogy minél hamarabb piacra dobhasd az elképzelt alkalmazást.

webes alkalmazás fejlesztés

+1 Vágj bele!

Hiába van egy jó ötleted, ha még csak a fejedben létezik. Mi lenne, ha ezzel az ötlettel pénzt is keresnél? Esetleg ha másoknak is hasznos lenne, és rendszeresen használnák?

Bármi is legyen az ötleted, ülj le és vesd papírra a gondolataidat. Ebből lesz majd egy vázlat, amit majd egy stratégia követ, egy büdzsé, egy kiforrott elképzelés, majd egy komplett üzleti terv.

Ki tudja, lehet a te ötleted lesz a következő nagy dobás!

Reméljük a segítségedre volt ez az 5+1 tipp! Ha bármilyen kérdésed lenne, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot!

A képeket köszönjük a Pexels-nek!

2019-08-08T17:16:51+00:002019, január 30, szerda|Categories: Egyéb|Cimkék: |