Két éve dolgozunk remote first szemlélettel, azaz a kollegák saját döntésére van bízva, hogy hol és honnan végzik munkájukat. Sokan nagyon szeretik ezt a fajta szabadságot, ezért előszeretettel dolgoznak otthonról.
Persze ez így leírva egyszerűen hangzik, de rögös volt az út, amit végig jártunk, mire kialakult egy stabil működés, ami mindenki számára kiszámítható és elfogadható. Leírom ezeket a sarokpontokat, hogy nektek már ne kelljen saját bőrötökön megtapasztalni a buktatókat.
Külön posztot érdemelne az a téma, hogy hogyan érdemes egy remote csapatba érkező új kollegát megismertetni a csapattagokkal és miket kell megtenni az ő beilleszkedése érdekében, ezekről most nem beszélek.
Most csak azokat a pontokat veszem végig, amelyeket mindenképpen érdemes követni, ha szeretnétek gyorsan remote működésre átállni.
1. Kell projektenként egy „daily standup” meeting
Nagyon fontos, hogy legyen egy napi állandóság a meetingek kapcsán, minden nap legyen és mindig ugyanakkor legyen. Hasznos és szükséges is, hogy adott projekten dolgozó kollegák még ha nem is tudnak személyesen találkozni és úgy beszélni, akkor is egyeztessenek az előttük álló feladatokról és arról, hogy miben tudnak egymásnak segíteni.
2. Kell egy jó internet alapú videó konferencia megoldás
Több jó is létezik, mi a zoom-ot használjuk, mitöbb, ezen csináljuk a heti projekt megbeszéléseket is, sőt már csináltunk ezen keresztül ügyfél tárgyalásokat is.
3. Online video konferencia mindig bekapcsolt kamerával történjen
Eljutottunk odáig, hogy háztartásunkban, a közlekedésben és szórakozásunkhoz is okos eszközöket használunk. Az egyes készülékekből és szenzorokból érkező temérdek mennyiségű adat hatékony felhasználása fogja a következő szintet jelenteni. Ebben a feladatban pedig komoly szerep vár a mobilalkalmazásokra.
4. Kell egy chat csatorna és kellenek tematikus chat szobák
Mindenki legyen bejelentkezve, legyen elérhető… úgy, mintha személyesen odamenne hozzá a kollegája, megveregetné a vállát és feltenne egy gyors kérdést.
5. Érdemes csinálni egy vagy több állandó virtuális video-konf szobát
Ide csak beugranak a kollegák, megbeszélik amit szükséges és mennek is tovább. Rengeteget javít a munka hatékonyságán, egy-egy kérdés miatt nem kell senkinek sem leállni a munkájával, mert nem tud tovább haladni.
6. A kommunikációs mód pereferenciái
Video/audio/chat/email. Fontos, hogy az emailt csak indokolt esetben használjuk, mert a legkevésbé alkalmas a remote együttdolgozásra.
7. Legyen egy online project management rendszer
Olyan rendszer, amit mindenki elér, és láthatja a memo-kat, észrevételeket, feladatokat. A munka minden egyes fázisa követhető ezen belül (Trello, Asana, …)
+1 mielőtt belevágsz, gyöződj meg róla, hogy security szempontból is fel van készülve a céged, hogy a kollegák remote dolgozzanak!