• gamificaton

Gamification az oktatásban

 

A gamicifation (magyarul gamifikáció) még gyerekcipőben jár, de már most látszik, mekkora potenciál van benne. A játékmechanizmusok és játékelemek alkalmazása az élet más, játékoktól teljesen független területein is jól bevált módszer ma már, amellyel szórakoztatóbbá, izgalmasabbá, és nem utolsósorban motiválóbbá tehetőek az egyébként unalmas, száraz, nehézkes tevékenységek.

Az oktatásban különösen nagy szerepe van, reményeink szerint forradalom előtt áll az egész oktatási rendszer. 

Pár példa a gamification-re a hétköznapi életből: 

  • Amikor egy közösségi oldal (pl.: Facebook) arra kér, hogy töltsd ki az adatlapodat, mert már 75%-nál tartasz, akkor gamifikációt alkalmaznak.
  • Amikor a különböző fitnesz appok arra biztatnak, hogy érd el a 10.000 lépést, cserébe kapsz egy virtuális kitűzőt, amit megoszthatsz a Facebookon, gamifikációt alkalmaznak.
  • Amikor a Duolingo más nyelvtanulókkal versenyeztet, napi célokat tűz ki neked vagy a heti fejlődésedet mutatja, szintén gamifikációt alkalmaz

Projektünkben egy interaktív online gamification-re épülő, oktatási felülethez kapcsolódó alkalmazás fejlesztése volt a feladatunk. Fontos volt, hogy a rendszer felismerje  az egyes online szobákat, hozzárendelje a résztvevőket és megadott szabályok alapján elrendezze és priorizálja őket.

Emellett kidolgoztuk az új kliensekkel történő integráció megvalósítását, unit és integrációs tesztek írását.

Technológiák

  • C++
  • Qt, Qt Creator
  • Advanced regular expressions
  • Git