7 kihagyhatatlan lépés, mielőtt mobil applikáció fejlesztés kezdesz

  • webáruház készítés

Akár mobil, akár webes alkalmazás fejlesztése előtt állsz, a piac telítettsége és az óriási verseny miatt már nem elég a jó és egyedi ötlet. Startupként nehéz lehet kitűnni a tömegből, mindemellett a lehető legoptimálisabban kell kihasználnod a rendelkezésedre álló büdzsét és időt.

Fontos, hogy felkészületlenül ne vágj bele a fejlesztésbe; amellett, hogy időt, pénzt és energiát spórolhatsz, sok fejfájástól is megkímélheted a csapatod. Minél alaposabb a kezdeti tervezés, annál gördülékenyebb lesz a fejlesztési folyamat, ebbe bőven megéri energiát fektetni. Lássuk, mik azok kulcslépések, amiket mindenképpen pipálj ki, mielőtt alkalmazásfejlesztésbe kezdesz.

1. Piackutatás – a siker alapja

Nulladik és legfontosabb lépés: végezz piackutatást, mi is az a probléma, ami megoldásra vár, mi az a célközönség, ami leginkább egy jó alkalmazásért kiált. Minden startup számára kihívás, hogy megtalálja azt a rést, ahol be tud törni a piacra, ebben segít az alapos és minden részletre kitérő kutatás. A következő kérdésekre keresd a választ:

  • Kik a versenytársaid?

  • Mi az ő stratégiájuk?

  • Mik az erősségeik és gyengeségeik?

  • Hogyan értékelik őket a felhasználók a közösségi média oldalakon? Mit mondanak róluk?

  • Mi a versenytársak USP-je? (egyedi terméktulajdonsága, ami megkülönbözteti őket a konkurenciától)

Az információk birtokában elkerülheted a versenytársak korábbi hibáit, ugyanakkor a jól bevált elemeket beépítheted a saját stratégiádba. Egyértelműen ki kell mondanod, hogy mi az alkalmazás célja, kik fogják használni és mik azok az értékek, amiket a te applikációd fog a felhasználók számára biztosítani.

2. Csak néhány perc a liftben

Képzeld azt, hogy a liftben összeakadsz egy potenciális befektetővel, és pusztán annyi időd van prezentálni az ötleted, amíg fel nem értek a lifttel az épület tetejére, ami nagyjából egy perc. Mit mondanál el az alkalmazásodról?

Az elevator pitch lényege, hogy röviden, nagyon tömören meg tudd fogalmazni, hogy mire kínál megoldást az alkalmazásod, miben más, mint a versenytársak, mi az a USP, ami kiemel a tömegből. Ez nem csak a befektetőknek fontos, hanem a potenciális felhasználóidnak is, hogy tömören meg tudd fogalmazni, miért a te alkalmazásodat használják.

  • Mi lesz az alkalmazás kulcs-funkciója?

  • Miért fogják használni az emberek? Mi az a szükséglet, amit az alkalmazás ki tud elégíteni? Miért van rá szüksége a felhasználóknak?

  • Mi a hozzáadott érték, amit a felhasználóknak nyújt?

  • Az alkalmazásfejlesztés mely üzleti céljaidat segít elérni?

  • Ki a célközönséged?

Fontos, hogy őszintén válaszold meg ezeket a kérdéseket, így optimalizálhatod az erőforrások felhasználását, valamint elkerülheted a felesleges funkciók beépítését és megcélozhatod a számodra legideálisabb felhasználói csoportot.

webáruház készítés

3. Natív, hibrid, esetleg webes alkalmazás?

Van néhány technikai döntés, amiket már a kezdeti fázisban meg kell hoznod, ilyen a fenti kérdés is, ami alapvető fontosságú.

A natív, a hibrid vagy a webes alkalmazás közötti választás számos következménnyel járhat a későbbi fejlesztésben és az alkalmazás üzemeltetésében. Éppen ezért kulcsfontosságú a piackutatás, a meghatározott cél és funkcionalitás – ezek ismeretében hozhatod meg a legjobb döntést.

A natív alkalmazások fejlesztése kicsivel időigényesebb és költségesebb, mert az appot el kell készíteni mind iOS-ra mind Android-ra, de cserébe a felhasználói élmény kiemelkedő, az app szép, gyors, funkcionalitásában a maximálisat nyújtja, ideális választás a legtöbb célra akár startup-ok akár nagyvállalatok számára.

A cross platformos (un. hibrid) alkalmazások mindkét platformra közel ugyanazt a kódbázist használják, fejlesztési költsége alacsonyabb, rövidebb idő alatt elkészülnek. Egyszerűbb, kevés funkcióval rendelkező appok esetében jó megoldás lehet, valamint olyan startup-ok számára, akik validáció előtt állnak és szeretnének egy MVP-vel (minimum viable product) megjelenni, hogy tesztelni tudják a piacot.

A webes alkalmazás az egy mobilra optimalizált weboldal, előnye az alacsony fejlesztési költség, persze ez a választás a mobil appok minden előnyét kénytelen nélkülözni.

4. Így oszd be a forrásokat!

A tervezés és a fejlesztés során is kiemelten fontos szerepet kap a források (legyen ez idő, pénz, akár szakember) hatékony felhasználása, éppen ezért szükséges ezek folyamatos monitorozása. Ezek ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy meghatározz, majd tartani is tudj egy ütemtervet.

Az egyik legjelentősebb forrás az idő, a Kinvey jelentése szerint átlagosan 7 hónap – egy év szükséges egy alkalmazás lefejlesztéséhez, ezért szükséges a lehető leghamarabb elkezdeni a közös munkát a fejlesztőkkel és technikai csapattal. Erre épülnek a következő területek, amiket alaposan gondolj át annak tükrében, hogy mennyi idő, pénz, és szaktudás áll rendelkezésedre:

  • Use case meghatározása

  • A funkciók feltérképezése és leképzése (mapping)

  • Wireframing

  • Programozási nyelv és platform kiválasztása

  • Fejlesztés

  • Tesztelés

  • Folyamatos alkalmazástámogatás

  • Költségvetés

Ezek rendszeres monitorozása teszi lehetővé, hogy a rendelkezésedre álló forráskeret között maradj, illetve újragondold az egyes területekre szánt forrásokat.

webáruház készítés

5. Legyen ütős marketingstratégiád!

Hiába van jó alkalmazásod, ha a piacot nem készítetted fel a várható megjelenésre. Óriási előnnyel indulhatsz, ha idejében megkezded a kapcsolódó marketingtevékenységeket, beleértve a márkázást, a PR aktivitásokat, az előzetes online jelenlétet.

Talán úgy gondolod, hogy még a fejlesztésbe se vágtál bele, ezért túl korai lenne gondolkodni a marketingről. A marketingbe befektetett energia hosszú távon hozza meg gyümölcsét, így érdemes már az alkalmazás megjelenése előtt felcsigáznod a közönség érdeklődését – vágj bele minél hamarabb!

6. Találd meg az igazit - a fejlesztőcsapat megválasztása

Megvan a piaci rés, az ötlet, már csak formába kell önteni az alkalmazásodat. Kulcsfontosságú, hogy megtaláld a számodra legideálisabb szakembereket amiből összeáll majd a fejlesztőcsapatod. Startupoknál az emberi erőforrás hiánya mindennapos probléma, ha te is ebben a cipőben jársz, a leghatékonyabb, ha külsős fejlesztőknek szervezed ki a munkát.

Ha nincs időd, vagy forrásaid nem teszik lehetővé az ideális fejlesztő felkutatását, ezt a folyamatot is kiszervezheted. Az erre specializált cégek az igényeidnek megfelelő legideálisabb szakembergárdát találják meg számodra, így jelentősen lecsökkentve a kiválasztási folyamatot. A CodingLab fő tevékenysége a szoftverfejlesztői erőforrás kiszervezés, valamint a felhasználó speciális igényeit kielégítő szoftverfejlesztés, kattints és olvass többet szolgáltatásainkról.

Míg a jól megválasztott fejlesztőcsapat a háttérben dolgozik az alkalmazáson, a piackutatás eredménye és az üzleti terv birtokában fókuszálhatsz a marketingstratégia és az üzleti kapcsolatok építésére, valamint a piacra lépésre.

7. Fő a biztonság

Végezetül ne feledkezzünk meg az adatvédelmi szabályzatról sem, ha az alkalmazás személyes adatokat gyűjt a felhasználóktól. A GDPR szabályozás részletesen kitér arra, milyen kritériumoknak kell megfelelned és milyen szabályokat kell betartanod az adatgyűjtéshez.

Minél korábban dolgozol az adatvédelmen, annál egyszerűbben tudod majd orvosolni az esetleges “éles felhasználás” során felmerülő problémákat. Fontos, hogy az adatvédelemmel már a fejlesztés korai fázisában kiemelten foglalkozz, hiszen a felhasználók adatai értékesek és bizalmasak, meg kell bizonyosodnod arról, hogy az adatok gyűjtése, tárolása és kezelése szabályosan történik.

Ezeket a lépéseket végigjárva készen állsz arra, hogy zavartalanul belevágj a fejlesztésbe, anélkül, hogy váratlan meglepetések zavarnák meg a munkádat. Az alapos tervezés és előrelátás lehetővé teszi, hogy a lehető legoptimálisabb körülmények között vidd sikerre alkalmazásodat.

A képeket köszönjük a Pexels-nek!

webes alkalmazás fejlesztés
2019-08-08T18:41:46+00:002019, január 2, szerda|Categories: Egyéb|Cimkék: |